Mini cheesecake cu fructe de padure si ciocolata alba



Cheesecake incepe sa devina desertul meu preferat- usor de facut, usor de mancat (prea usor) si poate fi atat de variat, pe cata imaginatie dispune bucatarul.
V-am spus ca sunt un cumparator dezorganizat, asa ca sa nu va mirati niciodata cum si de unde am diverse ingrediente pentru retetele mele…
Astazi am avut chef de un cheesecake cu fructe de padure…cumparasem diverse sortimente de fructe de padure congelate, data trecuta cand am fost la hypermarket.
Sa pun fructele congelate intregi in crema de branza? Sa le maruntesc, asa congelate, in blender? Sau sa le fac un fel de dulceata si apoi sa le adaug in crema de branza? 
Am ales ultima varianta. 
Asa ca am luat un bol de mix de fructe de padure congelate- cam 500 g- si 6 linguri de zahar si le-am pus pe foc molcom.

Le-am lasat pe foc mic cam jumatate de ora si apoi am scos "aproape-dulceata" pe balcon, la racit.
In timp ce fructele de padure erau pe foc, am facut crusta pentru cheesecake.
300 g biscuiti digestivi

100 g unt topit pret de 1 minute la microunde

Biscuitii i-am bagat in blender si i-am maruntit pana au devenit ca un pesmet. I-am amestecat cu untul topit pana au devenit un amestec sfaramicios, dar umed..aproape ca nisipul ud. Pe acesta l-am pus in tava (de 20 x 30 cm) , l-am distribuit uniform si am presat bine cu palmele cat sa formeze o crusta. Aceasta a intrat la frigider pana aveam eu sa ma ocup de restul.

Pentru crema de branza am pus:
2 cutii de crema de branza Philadelphia (2 x 200 de g)- aveam sa descopar mai tarziu ca fost prea multa; data viitoare nu voi pune decat 1 cutie si jumatate, dar asta depinde de dimensiunea tavii fiecaruia
2 linguri cu varf de smanatana ( asta a fost OK)
3 oua (data viitoare oun doar 2)
200 g zahar (asta a fost bine, caci crema de branza e putin sarata, iar aproape-dulceata mea de fructe de padure era putin acrisoara)
2 pliculete de zahar vanilat Bourbon
Am batut mai intai crema de branza cu smantana pana a rezultat o crema pufoasa, am adaugat zaharul si zaharul vanilat si apoi cele 3 oua.

Dupa ce am pus si ouale, am realizat ca aveam prea multa compozitie pentru cata putea primi tava mea. Voi face altceva cu ce ramane…
Cand “aproape-dulceata” de fructe de padure a fost rece, am adaugat-o in amestecul cu crema de branza. Si ce a rezultat, am pus in tava, peste crusta de biscuiti.
Am dat-o in cuptorul preincalzit la 165 de grade si am lasat-o pret de cam 20 de minute, dar pe parcurs am tot verificat-o. Mi-ar fi placut sa-i ramana suprafata lila, dar s-a maronit, fara sa fie arsa.

Am lasat-o sa se raceasca de tot si am si bagat-o in frigider pret de vreo 30 de minute inainte sa o tai. In timpul asta m-am ocupat de ce-mi ramasese din amestecul de crema de branza si oua.
Cand s-a racit complet am indraznit sa o tai. Cum as face tot nu se taie perfect…

De aceea si de data asta a trebuit sa o decorez cu ceva- cu niste ciocolata alba.
80 g ciocolata alba si 20 g unt nesarat, puse la baie de aburi, la topit. 
Am incercat sa picur ciocolata topita cu o lingurita, dar imediat se intarea, asa ca am ales sa tuflesc  jumatate de lingurita de ciocolata topita pe fiecare patratica.

A iesit foarte, foarte buna! 
Crusta de biscuiti putin sarata, crema de branza  pufoasa si dulce- acrisoara si cu bucati de fructe de padurea prin ea, dulcele ciocolatei albe...

Mie mi-a placut mai mult decat cea cu Oreo.
 Majoritatea cheesecake –urilor mele sunt mini ca sa le pot transporta usor la birou…
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips