Gentuta din banda adeziva



De cand m-am apucat sa imi caut relaxarea si iesirea din cotidian facand lucruri de mana, am inceput sa scot de prin cutii si sertare tot felul de potentiale materiale pentru viitoarele mele proiecte, asa ca se simte nevoia unei organizari a coltului meu de…sa-i spunem “creatie”.
Pe langa asta, unul din obiectivele mele este sa nu mai arunc cu asa mare usurinta lucrurile de care, la prima vedere, n-as mai avea nevoie.
Cand mi-am adus marea in dormitor, mi-au ramas niste bucati de material pe care le tot plimb de colo, colo.   
Asa ca in spiritul reciclarii, am scos una dintre bucatile de material ramase, am intins-o pe masa si am cautat sa-mi vina ideea…


Daca as putea sa fac din materialul asta o punga…o borseta…o genuta…o ceva in care sa bag toate ghemurile astea…
Masina de cusut nu am…sa cos atat de mana, ma plictisesc….daca in loc sa cos, lipesc? Hmm..parca nu-mi vine sa consum atata adeziv pentru textile…

Dar daca folosesc un capsator? 
Am unul, dar e cu capse mici…si materialul e subtire, o sa se desire…
Si apoi am vazut banda aceea adeziva gri din poza, care e oarecum panzoasa…o am de cand am renovat ceva prin casa si au avut nevoie mesterii de ea…
Hmmmm…daca o lipesc pe spatele materialului, acesta are sa devina mai rigid, o sa pot capsa si ce o iesi are sa si stea in picioare…parca am mai vazut pe undeva ideea asta…
Am taiat materialul in doua fasii, iar pe cea mai groasa dintre ele am declarat-o testerul pentru acest ceva de tinut ghemuri.
Va aduceti aminte ca materialul asta a fost la origine un stergar pentru bucatarie, si ca orice stergar avea si gaica, pe care am scos-o si am pus-o bine, spre refolosire.
Am impaturit materialul in doua si am pus o cutie dreptunghiulara in el, cat sa-mi dau seama de cat de mare ar putea fi gentuta si cam cat i-ar fi fundul.

I-am decupat marginile ramase pe langa cutie, caci acolo aveam sa impaturesc precum la un cadou.

Am intors materialul pe dos si am inceput sa-l tapetez cu banda adeziva.

Surplusul de banda adeziva l-am decupat.

Am impaturit materialul pe din doua si am inceput sa capsez pe margini, lasand un tiv cam de un deget…o capsa pe fata, una pe dos …

Am desfacut tivul, incercand sa-l conving sa sa stea cum il pun eu ca sa ii aplic si lui niste banda adeziva.
Am incercat si cu ciocanul de batut carne…nu, nu am batut tivul (desi ar fi meritat!) ci am incercat sa-l presez.
N-a fost chip.
Asa ca l-am tintuit direct cu banda adeziva.

Colturile…acelasi tratament: capse si banda adeziva.

Incepe sa arate a un fel de…borseta.
As vrea sa-i fac si un capac, altfel Marele Negru va juca un fotbal cu ghemurile mele, ceva de speriat!
Am luat a doua fasie de material, am potrivit-o din ochi, am tapetat-o si pe ea cu banda adeziva si am capsat-o de una din marginile borsetei. 
Cam asa arata…

Am zis apoi sa-i fac clapa cu terminatie rotunda, iar cel mai bun cerc pentru a decupa din clapa borsetei , a fost o farfurie.

Pe clapa am cusut gaica de la stergar (stiam eu de ce o pastrez!), iar pe borseta am cusut un nasture si gata!
Si pana voi folosi sforile din nou, borsetuta mea poata sa stea, de décor, in dormitorul meu  cu mare si scoici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips