Batoane cu cocos si lapte condensat



Aveam vreo 7-8 ani cand am mancat prima oara lapte condensat. 
Am mancat, nu am gustat.
Adusese tata o cutie nu stiu de unde- cu mintea de acum, cred ca era de vreo 400 g. 
Seara cand a venit cu ea, am gustat cu totii, ne-am minunat si a pus-o mama in frigider.
A doua zi am ajuns prima acasa de la scoala, cu gandul sa mai gust o data din minunata crema.
O lingurita- aceasta era doza stabilita de mama: Nu mai mult de o lingurita pe zi!
Bine, dar eram singura si daca as mai fi luat inca o lingurita, nu avea sa observe mama. Si am mai luat una…si inca una…si inca una….pana au venit ai mei acasa, dadusem gata trei sferturi din cutie. Nu mai stiu care a fost pedeapsa, dar cu siguranta a fost una…
De atunci pana mai de curand n-am mai pus gura pe lapte condensat- stiam ca daca aveam sa-i simt din nou gustul, puteam sa pic din nou in pacatul copilariei…
Cu toate acestea, acum ceva saptamani am fost la un magazin cu produse chinezesti  si n-am mai rezistat tentatiei- am luat o cutie ce semana perfect cu cea de atunci…
Mi-am zis ca daca o folosesc la prajituri, parca nu-i vina asa de mare ca la mancatul intregii cutii de-o data. Am vrut sa fac ceva care sa poata fi luat drept gustare dulce la serviciu si sa dureze niste zile. 
Asa ca am purces sa fac un fel de batoane crocante.

125 g faina
150 g fulgi de cocos
70 g unt moale, la temperatura camerei
3 linguri de zahar pudra
50 g migdale crude (eu am avut sferturi de migdale decojite)
esenta de migdale  (optional, eu data viitoare nu mai pun)
jumatate de lingurita de praf de copt
o cana cu ceai Hapciu (numai in caz de nevoie, pentru bucatareasa)
si, desigur, lapte condensat, 3 linguri

Am amestecat faina cu zaharul pudra si praful de copt si apoi am pus untul.
Am sfaramitat untul printre faina si zahar, astfel incat la final arata ca o mare de guguloaie de aluat.
L-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt, l-am distribuit uniform in toata tava si am presat cu palmele. Firmiturile s-au compactat intr-o foaie de aluat.

Intr-un castron am pus fulgii de cocos, migdalele (pe care le-am mai tocat si eu putin cu un cutit), esenta de migdale (data viitoare nu mai pun. Cred ca am “scapat” cam multa…) si cele 3 linguri de lapte condensat.
Am amestecat bine si am pus totul peste aluatul deja intins in tava. Am nivelat cu o lingura.

Cuptorul astepta preincalzit la 170 de grade.

Dupa 15 minute…
Parca ar merge si niste ciocolata…Aveam numai ciocolata neagra…am pus la baie de aburi sa se topeasca (cam 50 g) ...si cand  s-a topit, am picurat-o cu o lingurita peste crusta de cocos.
Ideea a fost buna…daca n-as fi pus esenta aia de migdale, ar fi fost si mai buna. Iar data viitoare, in loc de ciocolata neagra, voi pune ciocolata cu lapte.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips