Mini cheesecake cu Oreo si cereale



Aud ca biscuitii Oreo sunt un fel de varf al piramidei nutritionale in viziunea copiilor. 
Oreo rule, se pare. 
Mie stiu ca mi-au placut reclamele, dar n-am avut niciodata curiozitatea sa-i si incerc.
Pana de curand cand am luat si eu un pachet mai mare- nu strica sa ai in casa un biscuite, ceva, in caz ca de oaspeti amatori de dulciuri...
Desigur ca nu am putut sa-i testez ca atare, asa ca am incercat un fel de cheesecake, incropit cu ce mai aveam prin bucatarie.
2 cani cu cereale crocante cu ciocolata (Vitalis)
50 g unt topit
2 cutii de branza Philadelphia
2 linguri cu varf de smantana
2 oua (pe care am uitat sa le pun in poza langa restul ingredientelor)
1 plic de zahar vanilat
125 g de zahar tos
16 biscuiti Oreo
Pentru topping: 50 g ciocolata neagra + 1 lingurita de unt si 50 g ciocolata alba + 1 lingurita de unt
Cele 2 cani cu cereale au intrat la blender, la macinat.
Intr-un castron am pus cerealele si 50 g unt topit si le-am amestecat pana a rezultat un aluat sfaramicios.


Acesta va forma blatul, crusta prajiturii.
Cred ca ar merge foarte bine daca in loc de cereale as pune chiar Oreo, vreo 16, macinati tot in blender si amestecati cu tot cam atat unt.
Am trecut apoi la cele 2 cutii de crema de branza pe care le-am rasturnat intr-un bol pentru mixer impreuna cu cele 2 linguri de smantana si zaharul vanilat si le-am amestecat pana au devenit o crema pufoasa- cam 2 minute.

Apoi am adaugat cele 2 oua si 125 g de zahar si am mai mixat cam 5 minute.

Sa trecem la Oreo. I-am rupt pe toti in bucatele mici, cu tot cu crema si apoi i-am rasturnat peste compozitia cu crema de branza, avand grija sa-i incorporez cu o spatula, amestecand in crema de jos in sus.

Intr-o tava de….(si acum m-am dus sa masor tava, caci habar n-am ce dimensiuni are) 30 x 20 cm, am presarat in strat uniform amestecul de cereale cu unt, pe care apoi l-am presat bine cu palmele cat sa formeze o crusta compacta.
Eu nu am uns tava caci este din aceea de care nu se lipeste nimic, insa daca nu aveti una dintr-aceasta, cred ca ar trebui tapetat fundul tavii cu niste hartie pergament.
Peste crusta am intins tot amestecul de crema de branza si Oreo.

Cuptorul l-am preincalzit la 160 de grade si astfel a fost pregatit sa primeasca prajitura la caldura timp de 30 de minute. Am lasat-o putin (prea putin, caci n-am mai avut rabdare) sa se raceasca si am taiat-o patratele mici.
Cred ca daca as fi lasat-o sa se raceasca de tot, s-ar fi taiat mai frumos. Asa a trebuit sa sterg cutitul dupa fiecare taietura. Eh, dar asta sa fie tot baiul!
Pentru ca nu arata tocmai comercial si pentru ca eu chiar cred ca mai intai savuram mancarea cu ochii si abia apoi cu restul, am decis sa o maschez cu niste glazura de ciocolata.
Intr-un vas pus peste baie de aburi am aruncat niste ciocolata neagra si cam o lingurita de unt si le-am amestecat pana s-au topit. 
In viziunea mea, glazura avea sa fie suficient de lichida cat sa o picur peste prajitura. Eh, n-a iesit cum am visat eu, asa ca trebuit sa improvizez metoda de ornare.

Am repetat procedura si cu 50 g de ciocolata alba si tot cam o lingurita de unt.

Mi-am pus de-o parte 3 bucatele, iar restul prajiturii o distribui la birou. 

Prajitura e o combinatie fericita intre crocantul crustei de cereale si pufosenia cremei de branza, intre gustul dulce al biscuitilor Oreo, al glazurii de ciocolata si cel putin acrisor al cremei de branza.
E un desert usurel si de facut si de mancat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips