Cu Maria in bucatarie sau...Budinca Pisolaș



“Maria, ce bine ca ai venit! Am nevoie sa ma ajuti caci nu ma descurc singura!”
Pana sa vina Maria, eu am facut pregatirile de rigoare:

1 ceapa medie si 2 catei de usturoi in tigaia incinsa cu putin ulei de masline
O jumatate de caserola de carne de vita tocata (cred ca au fost vreo 250g) aruncata in tigaia in care ceapa s-a calit putin, pana a devenit sticloasa. Am perpelit putin carnea dupa care i-am pus putin piper, niste oregano si busuioc si, in loc de sare,  cam o lingurita de sos de soia


O jumatate de caserola mica de ciuperci (cred ca au fost tot vreo 200-250g) taiate bucatele si auncate si ele in tigaie.
 Aici am adaugat si putin curry…
 6 buc de cannelloni ce nu necesita sa fie fierti in prealabil - i-am facut bucati.

Am curatat 3 cartofi si ma pregateam sa-i dau pe razatoarea mare…
Ding- dong la usa! Au venit fetele!

“Maria, ce bine ca ai venit! Am nevoie sa ma ajuti caci nu ma descurc singura!”

2 dovlecei
“Astia sunt dovlecei cu castravete la mijloc” a zis Maria. N-am avut inima sa o contrazic..

Am dat cartofii pe razatoarea mare asa cum planuisem, iar dovleceii i-am curatat si dat pe razatoare impreuna.
Aici i-am dat o pauza Mariei caci deja intreba de Marele Negru…

Eu mi-am continuat treaba…
250 g de branza de burduf data pe razatoarea mare
4 oua intregi
100 ml de smantana
1 cutie mica de smantana pentru gatit (200 ml)
sare, piper, oregano, busuioc
Toate puse intr-un bol pentru mixer…
“Mami, m-ai chemat?”, apare Maria in bucatarie. In traducere “Eu ce mai fac?”
“Maria, la fix ai venit. Hai sa ma ajuti!”
Am amestecat impreuna, cu mixerul, ingredientele din bol.
“Si acum?”
“Acum ne mozolim pe maini!”
In dovleceii si cartofii rasi a pus Maria sare, piper, busuioc, oregano si pentru ca mai vroia sa puna inca ceva, i-am oferit marar. A strambat din nas asa ca i-am dat niste verdeturi a la Provence- astea sunau mai bine! 

Apoi am inceput marea mozoleala- am amestecat cu mainile in castroanele cu dovlecei si cartofi si pentru o mozoleala si mai mare, am turnat si putin din compozitia cu oua in fiecare dintre cele doua castroane.
Desigur, inainte sa punem cartofii si dovleceii in tava, le-am stors bine, dar nu puteam rata ocazia de a ne juca putin cu mancarea.
Si acum sa asamblam budinca.
In tava pregatita de mami (unsa cu unt si tapetata cu pesmet) am pus ca prim strat bucatile de cannelloni.

Am continuat cu un strat de dovlecei (storsi).
Si apoi carnita cu ciuperci. Aici Maria s-a descurcat singura.


Si a continuat cu un strat de cartofi (storsi si ei)..tot singura.
Si pasul final- compozitia cu ou, branza si smantana.
Si gata budinca!
Aici am intervenit eu si am bagat-o la cuptorul ce fusese incins in prealabil la 175 de grade. Am lasat-o cam 25 de minute.
Intre timp, eu si Maria ne-am apucat de celalalt proiect al nostru- “Cum sa facem Angry Birds in forma de M? Ele sunt rotunde!!
Dupa cele 25 de minute, am scos budinca din cuptor si am ornat-o cu niste mozzarella.

Inca vreo 7 minute la cuptor, budinca arata asa iar bucatarasul a fost multumit.
In doua minute i s-a facut o foame de lup, iar noi tot insistam sa-i mai facem o poza….

…cand ea, de fapt, abia astepta asta:
Nu-i mai ajungeau, draga de ea, nici lingura, nici furculita, asa ca a decis sa le foloseasca pe amandoua, de-o data!
Dupa vreo trei portii separate doar de cate- pauza de fugarit Marele Negru, la final am mai ramas cu atat:
Eu zic ca a fost bine…
Sa aveti si voi aceeasi pofta pe care a avut-o Maria!

“Maria, ce nume sa-i dam budincii?”

“Ummm….ummm…budinca Pisolaș!

“Cum?”

PISOLAȘ


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips