Placinta cu broccoli si ciuperci



Cand vine vorba de gatit legume…in mintea mea se instaureaza un mare vid…mi se par foarte putin ofertante.   
Dar cum omul meu prefera legumele carnii  ma vad nevoita sa le introduc mai des in retetele mele. Ceea ce nu e tocmai rau…
Si pentru ca toata saptamana suntem amandoi la serviciu , o mancare ce poate fi luata cu usurinta la pachet si poate fi mancata si rece si calda, este  o solutie buna. 

Broccoli – asta aveam in plan. Atat. Ce sa fac cu el insa….? Vid. Blank. 
Am deschis frigiderul si am scos diverse ingrediente…broccoli…ah..si mai ramasesera niste ciuperci de cand am gatit cu Maria budinca Pisolas…si niste smantana…unt..faina…oua…numai bune pentru o placinta…

Am inceput cu umplutura , caci aceasta avea sa stea pe foc o vreme.

1 capatana mica de broccoli
½ de caserola mica de ciuperci
1 ceapa medie
2 -3 catei de usturoi
mirodenii- eu am folosit sare, piper, oregano si curry
Am desfacut conopida in buchetele mici, am spalat-o bine sub jet de apa rece (da, mama, stiu…trebuia sa o las jumatate de ora in apa cu sare, dar n-am avut rabdare) si am pus-o la fiert in apa colocotita cu sare. Ca sa nu pierd timpul cu fiertul apei pe foc, am pus apa in cana electrica si in 2 minute aveam apa clocotita. Asa am pus-o in craticioara. Broccoli l-am lasat la fiert pret de 10 minute caci nu aveam nevoie sa fie foarte bine facut- doar avea sa intre in cuptor…
Cat broccoli era la fiert, am taiat ceapa si usturoiul si le-am pus la rumenit in tigaia in care incinsesem putin ulei de masline. Cand ceapa a devenit sticolasa, am adaugat si ciupercile pe care le-am taiat in bucati potrivite. Apoi au intervenit mirodeniile.


Cat legumele isi vedeau de treaba, m-am apucat de aluatul pentru placinta

300 g faina
150 g unt
6-7 linguri de apa rece
1 varf de cutit de sare
Faina cu sarea intr-un bol. Am topit untul pret de 1 minut la cuptorul cu microunde si l-am pus peste faina, am adaugat si apa rece si am framantat totul pana a rezultat o coca sfaramicioasa, dar care totusi avea sa fie compacta la nevoie


Am impartit coca in doua: 1/3 pentru capacul placintei si 2/3 pentru blat. 
In tava tapetata cu unt si pesmet am intins coca pentru blat. 
In mod ideal ar fi trebuit sa intind coca cu facaletul, suficient de mare si rotunda cat sa-mi acopere toata baza tavii si marginile acesteia…eh..nu-mi iese niciodata treaba asta…asa ca intind coca atat cat pot si apoi o pun in tava si prin presare cu degetele o distribui cat pot de uniform pe unde am nevoie.

Am bagat tava la frigider- caci aluatul contine unt, da?- si m-am ocupat de umplutura.
Am luat ciupercile de pe foc, am scurs broccoli de apa si le-am trimis la racoare pe balcon- aveam nevoie de ele sa fie la temperatura camerei caci aveam sa adaug in ele oua si smantana.
Cand s-au racit suficient, am amestecat broccoli cu ciupercile intr-un bol…


…peste care am adaugat 3 oua batute cu 3 linguri de smantana si toata minunatia am turnat-o in forma. 
Am pastrat putin din ouale batute pentru a unge placinta la final.

Pentru ca umplutura continea destul de mult lichid ce nu vroiam sa se impregneze in crusta placintei, am presarat pe aluat un strat generos de pesmet ce avea sa absoarba din lichid si abia apoi am pus umplutura.

Va spuneam la inceput ca pentru mine, legumele sunt un rau necesar, nu prea le inteleg si nici prea gustoase nu mi se par…asa ca am simtit nevoia sa imogatesc cumva gustul placintei…
Am deschis frigiderul …am survolat cu privirea oferta si am luat niste branza de burduf ramasa de la budinca Pisolas si niste branza cu mucegai si Grana Padana proaspat achizitionate. Le-am maruntit dupa pofta inimii si am adaugat din fiecare cam cat am crezut eu ca avea sa fie suficient…aici depinde de gustul fiecaruia…

“Capacul” placintei. In viziunea mea, din aluatul pus de-o parte pentru capac aveam sa intind o foaie si sa acopar toata placinta. 
Numai ca socoteala de acasa, nu s-a potrivit cu cea din targ si cat as fi intins eu de coca, mi-a fost clar ca nu aveam sa reusesc sa fac un capac compact. 
Asa ca am reconfigurat planul. Am taiat fasii din foaia de aluat si am facut un grilaj pe care l-am uns cu ou batut inainte sa bag placinta in cuptor.


Cuptorul preincalzit la 170 de grade si 40 de minute mai tarziu…

Branzeturile adaugate la final au facut toata diferenta pentru mine…pana si mie mi-a placut placinta. 
Si omului i-a placut …”Tot ce faci tu e foarte bun!” imi spune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips