Negresa cu crema si glazura de unt de arahide



V-am spus ca am niste colegi cu totul si cu totul deosebiti? Fiecare dintre ei speciali pentru mine, in modul lor unic.Niciodata nu am senzatia ca „ma duc la munca”, ci la o zi petrecuta cu prietenii, facand lucruri care sa tina firma pe picioare si pe noi, impreuna. As putea foarte bine sa stau pana la pensie printre ei.
Si pentru ca i-am simtit alaturi de mine mereu, dar de curand intr-un moment dificil din viata mea, am vrut sa le fac o prajitura deosebita, pe care n-o fac decat foarte rar.

Blat de negresa cu multa ciocolata, crema de unt de arahide si glazura de ciocolata.
Pentru blatul de negresa:
2 linguri cu varf de cacao
1 lingurita de cafea instant
100 ml apa clocotita
60 g ciocolata neagra, bine maruntita cu un cutit
50 g de unt nesarat, topit
100 ml ulei
2 oua intregi si 2 galbenusuri
350 g zahar
200 g faina
2 plicuri de zahar vanilat
1 varf de sare

Pentru crema de unt de arahide
160 g  unt de arahide (5 linguri)
100 g unt nesarat, la temperatura camerei
250 g zahar pudra
2 linguri de lapte
1 plic de zahar vanilat

Pentru glazura de ciocolata:
180 g ciocolata cu lapte, rupta in bucati
2 linguri de unt de arahide
Negresa mea a fost facuta pentru o tava de 20 x 30 cm.
Mai intai m-am ocupat de blatul de negresa, nu inainte de a pune cuptorul la preincalzit la 170 de grade.
Cacao, nessul  si apa clocotita le-am amestecat cu spatula intr-un bol, pana s-au topit. Am adaugat si ciocolata maruntita si am amestecat pana s-a topit si ea. A urmat untul topit si uleiul sa intre in amestec. Apoi ouale intregi si galbenusurile (batute separat ca pentru omleta), zaharul vanilat. Totul amestecat bine cu spatula (nu cu mixerul). In final am adaugat, putin cate putin, tot zaharul si faina.
Toata compozitia rezultata am pus-o in tava unsa cu ulei.

Negresa a stat in cuptorul incins la 170 de grade 30-35 de minute- pana a trecut testul scobitorii.

Negresa trebuie sa fie complet racita inainte de a asambla prajitura, asa ca am scos-o pe balcon, la rece si am continuat cu crema de unt de arahide.
Untul de arahide si untul le-am amestecat bine cu mixerul pana au devenit o crema omogena (cam 2 minute). Treptat am adaugat, apoi, zaharul pudra, laptele si zaharul vanilat si am mixat in continuare pana la omogenizare. Daca pare prea uscata pentru a putea fi intinsa cu spatula, mai adaugati o lingura de lapte.
Cand blatul de negresa s-a racit complet, am intins crema de unt de arahide peste el si am dat toata tava la frigider unde a stat cam 45 de minute. 
Intre timp, am facut glazura de ciocolata: ciocolata cu lapte, rupta bucati, impreuna cu untul de arahide le-am pus la topit la bain marine, pana au devenit o crema lichida. Glazura astfel formata, am turnat-o peste crema de unt si am avut grija sa o intind bine si uniform pe toata suprafata.

Am bagat apoi prajitura la frigider unde am uitat-o pret de vreo 2-3 ore.

Aceasta este o prjaitura extrem de satioasa, dar buna…buna rau! Pe masura colegilor mei

 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips