Briose cu mere, scortisoara si migdale


Am intrebat ieri la birou “Daca as prajituri in weekend si v-as aduce si voua luni, ce ati vrea sa fie?” Macarons, bezele, tort de bezele, prajitura cu mere, tort cu mere, cheesecake, cheesecake newyorkez…Cum job-ul meu se imparte intre doua locatii am ales numitorul comun: mere.
Ce aveam prin casa? Mere-clar! Migdale in diverse forme, faina, zahar si tos, si brun, niste iaurt, niste smantana…hmm…ce sa fac sa pot transporta usor? Briose!
Si am inceput:
  • 100 g de faina de migdale (migdale macinate fin-fin)
  • 125 g de faina alba
  • 1 lingurita de praf de copt
  • 1 lingura de scortisoara
  • 1 lingurita de nucsoara

Le-am amestecat pe toate intr-un bol.
  •  3 oua
  • 50 g zahar brun si 50 g de zahar tos
  • 1 iaurt Cremoso si 2 linguri de smantana

Le-am pus pe toate intr-un bol pentru mixer.

Merele – doua mici sau unul mare. Le-am pus la spalat. 
Am citit pe undeva ca cel mai bun mod de spalare a fructelor nu este sub jetul de apa, ci lasarea lor in apa pret de cateva minute. In felul acesta tot ce ar putea popula coaja lor, ramane in apa. Eu asa am facut cu merele.
Sa le pun cu coaja sau fara coaja? Unul cu si unul fara.

Aici am zambit. Cand eram mica, bunicul avea grija ca peste iarna sa am intotdeauna mere. Pe vremea aceea nu se gaseau mere iarna, asa ca spre sfarsitul toamnei cumpara multe-multe mere – ionatan si “bot de iepure”. Le infasura in ziar, le punea intr-o cutie mare de carton pe balcon. Diminetile, dupa micul dejun, imi aducea cate un mar pe care mi-l curata intotdeauna de coaja. Eram fascinata de cum reusea de fiecare data, dar de fiecare data, sa decupeze toata coaja dintr-o singura miscare, fara sa o rupa. Pe masura ce-am crescut am vrut sa pot si eu minunea. Iata ca mi-a iesit si de data asta.

Sa revenim la briose…. Am taiat merele bucatele mici.

Apoi le-am trantit in bolul de mixer, alaturi de oua. Am adaugat si amestecul de ingrediente uscate si am mixat totul.
Sa formam briosele acum.

Am umplut formele cam 3 sferturi, caci aluatul avea sa creasca.
Nu puteam sa las briosele asa, simple, asa ca am incropit si un fel de topping.
  • 50 g faina de migdale
  • un pumn de migdale taiate/ fulgi de migdale pe care le-am mai taiat si eu un pic
  • 2 linguri de zahar brun
  • 20 g de unt la temperatura camerei
Le-am pus pe toate intr-un bol si le-am framantat cu degetele in asa fel incat sa rezulte o compozitie sfaramicioasa.



Sa infrumusetam briosele:

22 de minute mai tarziu le-am scos din cuptorul ce fusese in prealabil incins la 175 de grade.
O minunatie de briose! Merg perfect cu o cana de lapte sau langa cafeaua de dimineata.
Sper sa reusesc sa salvez cateva pentru colegi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips