Prima iesire in gradina



Deja se simte mirosul de primavara iar eu nu mai am stare.
Dar weekendul acesta n-am mai rezistat tentatiei si am scos florile din casa, in balcon si am iesit la plantat.
Un trandafir roz. Habar n-am ce am cumparat, daca are sa infloreasca, daca ii place in ghiveci…cand am ajuns acasa m-am documentat putin: acesta este un trandafir teahibrid- se pare ca e o specie foarte populara, caracterizata prin faptul ca florile sunt mari, parfumate si tija lor tinde sa ramana dreapta- ca a trandafirilor cumparati de la florarie. Om trai si om vedea! Eu voi fi fericita daca vor fi roz si parfumati.

Surpriza frumoasa a fost sa descopar ca sub ambalaj, trandafirul meu deja facuse niste frunzulite noi.

Mi-am luat si o clematita/ clematis. Asao o cheama. Nici la achizitionarea ei nu am fost foarte documentata. Stiam doar ca aceste clematite sunt flori agatatoare, perene, mari, frumoase si parfumate.
Am aflat apoi ca aceste clematite Asao infloresc din mai pana in iunie si apoi , inca o data, din august pana in septembrie. Se pare ca le place in ghivece cu conditia ca radacina sa fie acoperita de umbra iar frunzele, florile sa stea la soare- asta inseamna ca in ghiveci voi mai planta niste flori pitice, care sa tina umbra radacinii.

Si domnisoara Asao avea frunzulite noi. In japoneza, Asao inseamna esenta.

Mi-am scos muscatele afara, nu inainte de a scoate radacinile vechi si de a planta noii lastari.

Floarea din prim plan e o superba Gloxinia. Abia astept sa infloreasca!

Am mai pus si seminte de patrunjel, de vinete, de cimbru. Cimbrul si patrunjelul deja au scos capul la soare.

Acum vreo saptamana, am gasit de cumparat, si am si plantat repede, niste seminte de Mirabilis, sau Frumusica noptii, si iata ce harnica a fost:

Florile acestea cresc si se inmultesc singure. Infloresc dimineata si seara, toata vara pana toamna tarziu si au un parfum suav. 

Am mai pus si niste seminte de flori de piatra si daca va uitati cu atentie, deja se vad primele frunzulite. Tot din acestea o sa pun si la baza clematitei. Florile de piatra cresc la baza solului, fac  mai multe flori decat frunze, infloresc ca nebunele dimineata, la soare si se inmultesc singure. Si ele tot perene, precum frumusica noptii.
Acum astept sa apara rasadurile de rosii si de ardei gras.

Planuiesc si un ghiveci- doua cu capsuni :-)
Deocamdata atat. Gradina din balcon este santier in lucru, dar cand va fi gataaaa….:-)
 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips