Asa mananc si eu urzici!



Nu-mi plac urzicile. 
Nu am gatit niciodata urzici.
Le-am macat intotdeauna, obligat-fortat, caci “trebuie”…Mama o considera o victorie majora daca reusea sa ma convinga sa iau macar cateva furculite din mancarea de urzici.
Ieri, insa, in mod inexplicabil pentru mine, m-am gandit la urzici. As manca urzici!  
Cine???? Eu?!?!
Am profitat de aceasta pofta si m-am dus repede la piata si am cumparat 6 gramezi de urzici. 
Evident ca imediat am sunat-o pe mama: Mama, visul tau devine realitate: mi-am cumparat singura, nefortata, urzici!
Evident, insa, ca pentru a le manca cu placer, pe masura poftei, nu le-am preparat in mod traditional, ci a trebuit sa gasesc o formula  care sa-mi placa, sa nu irosesc raritate de pofta.

6 gramezi de urzici
telemea proaspata de oaie (cam 250 g; orice alta branza cred ca s-ar potrivi)
2 iaurturi Cremoso (sau 4-5 linguri de smantana, sau orice alt iaurt)
1 legatura de ceapa verde (ar fi fost buna si una de usturoi, dar n-aveam)
catei de usturoi (dupa gust; eu am pus o capatana mica de usturoi romanesc)
2 oua
200-250 g de paste (eu am pus din cele in trei culori, am masurat din ochi, cam cat am crezut eu ca am nevoie pentru vasul meu de yena de 25 x 15 cm)
branza cu mucegai (optional)
Grana Padana pentru décor (optional, poate fi inlocuita cu mozzarela, parmesan, cascaval)
sare, piper si orice alte mirodenii va fac cu ochiul (eu am pus si niste curry)

Am curatat urzicile (neaparat cu manusi!) – foarte migaloase, foarte-foarte migaloase!

Le-am spalat apoi in mai multe ape- vreo 6. Le-am pus intr-un castron mare cu apa rece, le-am ametit cu mainile, le-am scos intr-un alt castron fara apa, am aruncat apa murdara si am repetat operatiunea…incredibil ce de murdarie a iesit din ele.

Am oparit apoi urzicile in apa clocotita cu sare. Cam 10 minute le-am lasat.

Le-am scos, apoi, cu o spumiera din apa si le-am pus intr-un bol pentru mixer.Am adaugat ceapa si usturoiul taiate marunt si , cu mixerul intr-un picior, le-am transformat intr-un piure.
Am adaugat apoi branza pe care o faramitasem cu furculita.

Ouale, iaurtul si mirodeniile le-am batut impreuna, am pus si cateva bucatele de branza cu mucegai si apoi le-am adaugat peste urzicile cu branza.

Pastele - le-am pus la fiert in apa clocotita cu sare si un pic de ulei de masline (ca sa nu se lipeasca), respectand timpul indicat pe ambalaj pentru a avea niste paste al dente (8 minute in cazul meu). 

Intr-un vas yena de 25x15 cm, uns cu unt si tapetat cu pesmet am pus un strat de paste, un strat de piure de urzici, alt strat de paste si un strat final de urzici.

Am bagat budinca in cuptorul preincalzit la 170 C, pret de 25 de minute. La final am adaugat niste bucati de Grana Padana si-am mai trimis-o in cuptor 4 minute, cat sa se topeasca branza.
Cat budinca a stat in cuptor am cautat sa citsc si eu despre "minunatele" urzici. Mama obisnuia sa citasca Formula As. Iata ce am gasit despre urzica in aceasta revista: Cenusareasa plantelor e, de fapt, o REGINA.

Bine...deci sunt ceva deosebit...dar gustul? Gustul...oi fi reusit sa-l imblanzesc cat sa-mi placa si mie?


 
Ei da! Asa mananc si eu urzici!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips