Mucenici moldovenesti sau Sfintisori



N-am sa va povestesc istoria mucenicilor moldovenesti si ce semnifica ei, in schimb am sa va arat prima mea incercare de a-i face.
Am mers pe reteta Laurei Adamache, caci ce-am gatit dupa retetele ei, mi-a iesit de fiecare data. 
Si de data asta raportez un succes!


Pentru aluat:
500 g faina
1 cub de drojdie de 25g
70 ml ulei
5 linguri cu zahar
160 ml lapte
1 praf de sare
coaja de la o portocala
1 pliculet de zahar vanilat Bourbon
Pentru sirop:
350 ml apa, 150 g zahar, 1 pliculet de zahar vanilat, coaja de lamiae si de portocala, esenta de rom- puse toate pe foc pana la diluarea zaharului
Pentru ornat:
2 linguri de miere putin topita la microunde si nuca pisata dupa pofta inimii
Am pus faina intr-un castron, i-am facut o gaura in mijloc si am pus zaharul, zaharul vanilat, coaja de portocala, uleiul si laptele caldut in care am dizolvat drojdia.
Am amestecat totul pana am obtinut o coca elastica, nelipicioasa.

Din coca astfel obtinuta am rupt bilute de aluat cam de marimea unei piersici pe care le-am intins sub forma de rulou, cat de lung si subtire am putut. Si apoi am testat diferite modele de opturi.

Primul:
Al doilea:
Si al treilea si cel care mi-a placut cel mai mult:
Si uite-asa am umplut 2 tavi:

I-am lasat sa creasca timp de 1 ora, apoi i-am pensulat cu niste apa si i-am bagat in cuptorul preincalzit la 170 C, pret de 20 minute.
Imediat ce i-am scos, intr-o alta tava am turnat siropul si am plasat mucenicii pensulati cu miere din belsug. Am presarat apoi nuca pisata.
Mi-au iesit 15 mucenici cam de marimea unei palme. Nu am crezut niciodata ca se fac asa de usor!
Pufosi, usori, aromati, sufficient de dulci…de-a dreptul deliciosi!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips