Martisoare pentru fete


“Ce sa va aduc vineri?”, am intrebat la birou la inceputul saptamanii.
“Ceva alb cu rosu, fara lipici”, a zis o voce
“Cheesecake” , a zis alta.
Si am executat.
Tarta cu crema de branza si jeleu de fructe de padure
Crusta:
200 g faina
70 g zahar
½ lingurita de sare
100 g unt, topit 30 de secunde la microunde
1 ou
Amestecate toate, cu mana, intr-un bol pana la formarea uni bile de coca. 

Intr-o forma de tarta, sau de tort cu margini detasabile (eu intr-o astfel de forma am facut), se intinde bine coca, cu palmele pana se acopera in mod uniform fundul tavii si marginile acesteia, pana la jumatate.
Teoria spune ca inainte de a baga crusta la cuptor, trebuie acoperita cu folie de aluminiu, peste care punem mult boabe de fasole si asa o bagam la cuptor- sa nu se umfle. Dar eu n-am avut fasole, asa ca doar am impuns-o cu furculita si asa am bagat-o la cuptorul preincalzit la 170 C, pret de 30 minute.

Dupa 30 de minute am scos-o din cuptor si am lasat-o sa se raceasca de tot.
Gemul de fructe de padure
400 g mix de fructe de padure congelate
300 g zahar
Puse pe foc mic, aduse la punctual de fierbere si fiert…fiert…fiert la foc molcom, pana s-a ingrosat dulceata (aproape dulceata, caci a iesit putin acrisoara, asa cum trebuia).
Si pe ea am lasat-o sa se raceasca de tot.
De fapt cu ea am inceput toata procedura…si pana mi s-a facut si racit crusta, dulceata era numai buna pentru urmatorul pas
Crema de branza
200 g crema de branza
2 linguri cu varf de smantana
180 g zahar
2 oua intregi si 2 galbenusuri
Bobitele de vanilie din jumatate de pastaie
½ lingurita nucsoara
1 praf de sare
Am amestecat crema de branza cu smantana (cu mixerul), apiu am pus ouale intregi – mixat- galbenusurile- mixat –mirodeniile- mixat.
Cand le-am avut pe toate gatea, am asamblat tarta.

Peste crusta racita am intins un strat generos de ducleata si apoi am turnat crema de branza.
Am bagat tarta in cuptorul preincalzit la 150 C si am lasat-o acolo 35 de minute.
Cand am scos-o, am lasat-o si pe ea sa se raceasca de tot.
Cat placinta era la racit pe balcon, am pregatit jeleul de fructe de padure.
2 linguri babane din ducleata facuta mai devreme, puse intr-o craticioara cu 250 ml apa si o lingura de zahar si un pliculet de Tort Gelee. Cand s-a ingrosat jeleul, l-am turnat asa fierbinte peste tarta.

Tarta astfel asamblata, a stat peste noapte in frigider.
Dimineata i-am taiat mamei o felie si restul a ajuns la fetele de la birou.

Si pentru ca tot avea sa vina mama in vizita, i-am pregatit si ei un martisor.

Iar pentru fetele de la birou, am mai avut si martisoare, facute din hartie, prin tehnica quilling, de fetita de 9 ani a prietenei mele.

Si gata…am fost foarte pregatita…sa vina primavara!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Blogging tips